วันจันทร์ที่ 28 กันยายน พ.ศ. 2558

Decision support and implementation

Title: Consumer Decision Making and the Behavioural Perspective Model
Author: Jeanny Paren
Source: Adapted from Peter & Olson (2010, pp. 163), Kotler et al. (2012, pp. 271)
Proceedings of the Multidisciplinary Academic Conference. 2015, p1-8. 8p.

เป็นรูปแบบของกระบวนการตัดสินใจซื้อของลูกค้า อันประกอบไปด้วยขั้นตอนต่างๆดังต่อไปนี้
  1. ตระหนักถึงปัญหาที่เกิดขึ้น
  2. ค้นหาข้อมูลของสินค้าที่ตนต้องการ
  3. ประเมินสินค้าเพื่อการตัดสินใจ
  4. ซื้อ
  5. เข้าสู่กระบวนการของพฤติกรรมหลังการซื้อ

Title: Decarbonising product supply chains: design and development of an integrated evidence-based decision support system – the supply chain environmental analysis tool (SCEnAT)
Author: S.C. Lenny Koh, Andrea Genovese, Adolf A. Acquaye, Paul Barratt, Nasir Rana, Johan Kuylenstierna and David Gibbs.
Source: International Journal of Production Research, 2013 Vol. 51, No. 7,2092–2109, http://dx.doi.org/10.1080/00207543.2012.705042


จากภาพเป็นกรอบแนวคิดระบบการสนับสนุนการตัดสินใจ ทิศทางห่วงโซ่อุปทาน มลภาวะห่วงโซ่อุปทาน การแทรกแซงการลดมลภาวะ การประเมิน แจ้งผลการตัดสินใจ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น